Čo by sa stalo, ak by iný ekonóm navrhol zvýšenie spotrebnej dane napr. o tri percentuálne body. A ďaľší ekonóm by navrhol zvýšenie odvodov a niekto ďaľší napr. zvýšenie daní z príjmov fyzických a právnických osôb. A možno niekomu by napadlo (aby bol originálny) zavedenie úplne nového typu dane. To by síce Slovensko bolo bohatšie o niekoľko mramorových búst, ale so zaručeným chaosom v ekonomike.
A preto považujem skutočne za rozumnejšie najprv poznať skutočný stav verejných financií a následne navrhnúť program ich konsolidácie. Veď nová vláda ešte ani nezačala vykonávať svoj mandát. Program znamená, že konsolidačný balík bude mať svoju vnútornú logiku a nebude výsledkom množstva izolovaných návrhov v rámci súťaže o mramorovú bustu.
Spomínam si, ako som sa raz v minulosti guvernéra NBS opýtal, prečo máme na Slovensku diskontnú sadzbu na úrovni 8,8%? Ako došli práve na tých osem desatín za desatinnou čiarkou? Prečo to nie je napr. 9%? A guvernér mi odpovedal: "aby to vypadalo, že sme to spočítali" . . . Takže poprosím o trochu trpezlivosti. Programu konsolidácie verejných financií sa určite v krátkej dobe dočkáte. Vlastne dočkáme. My všetci.